kraft – anita

30 09 2012

För mig är kraftens färg röd. Röd som viljan, kärleken, hatet, passionen. Och kraftens form är en våg.

Men när jag hör ordet kraft, tänker jag mest av allt på mekanikens gyllene regel: Det man vinner i kraft, förlorar man i väg. Det omvända gäller då också: Det man vinner i väg, förlorar man i kraft. Att jag minns det beror på min fysiklärare på högstadiet, på Påvelundsskolan i Göteborg. Jag minns inte längre hans namn – men oj vad mycket jag minns av det han lärde ut!

Hur allt det här ska kunna bli till en kvilt, ja det vet jag inte än. Men det ska bli en spännande väg dit.

Åtgärder

Information

Kommentera

